لامپ زنون باکیفیت ، با گارانتی و با قیمت مناسب از کجا بخریم ؟

اعتماد کردن به یک فروشگاه اینترنتی و خرید لامپ زنون اصل و با کیفیت که از وسایل برقی خودرو محسوب می شود امروزه دغدغه بسیاری از ماست .

 

فروشگاه آنلاین دیجی دارت تمامی لوازم برقی  را با ضمانت اصالت و سلامت کالا به دست شما می رساند و شما میتوانید با خیال راحت از هرجای ایران برای خرید لامپ زنون خودرو اقدام کنید و در کمترین زمان آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیجی دارت  با بیش از سه دهه فعالیت در زمینه فروش لامپ های زنون در بازار تهران در تلاش است برای شما عزیزان با کیفیت ترین لامپ های زنون از بهترین برند ها  را با بهترین قیمت فراهم کند.

دیجی دارت کامل ترین مرکز توزیع و پخش انواع لامپ زنون فابریک خودرو از بهترین برند ها :

برند توبیز (Tobys - TBS)  / برند لی تک (Lee tech) / برند سورا (Sura) / برند فیلیپس (Philips) / برند بروکس (Berux) / برند آکه (AKE) و لامپ های زنون فابریک تولید چین با گرید A

ما در این مقاله که توسط متخصصین دیجی دارت  نوشته شده به شما کمک می کنیم تا با زبانی ساده با انواع پایه های لامپ های زنون و برند های مختلف  آشنا شوید

پس همراه ما باشید

همه چیز درباره لامپ های زنون

دنیای خودرو ها همواره در حال تکامل و بهتر شدن است،این تکامل در واقع پیشرفت تکنولوژی را به همراه دارد و به سمت راحتی بیشتر و هزینه های نگهداری کمتر میرود

در قسمت لامپ های خودرو هم پیشرفت تکنولوژی دخیل بوده است و در خودرو های امروزی لامپ های هالوژنی جای خود را به لامپ های زنون، ال ای دی و هدلایت ها داده اند.اما چرا؟ در واقع لامپ های هالوژنی بسیار پر مصرف و کم بازده هستند و حرارت بالایی ایجاد میکنند و بسیار حساس هستند به تغییر ناگهانی دما یا تکان خوردن و به راحتی میسوزند.ما در این مطلب قرار است به معرفی لامپ های زنون بپردازیم

 

اسم زنون از کجا بر روی این لامپ ها گذاشته شده؟ علت آن استفاده از گاز زنون در ساختار این لامپ ها است.زنون یکی از عناصر جدول تناوبی است،گاز زنون موجود در لامپ هنگامی که در معرض یک تخلیه الکتریکی مناسب قرار بگیرد ایجاد نور زیادی

میکند.

لامپ های زنون نیاز به یک استارت الکتریکی قوی دارند و از آنجا که برق خودرو نمیتواند این نیاز را رفع کند در مسیر لامپ ها ترانس قرار میگیرد و البته سیم کشی مخصوصی هم دارد که مشکلی برای سیمکشی فابریک خودرو پیش نیاید و دچار خطای چراغ نشود.

یک لامپ زنون ۳۵ واتی تقریبا ۳ برابر یک لامپ هالوژنی ۵۵ وات نور دارد،البته این نور زیاد باید توسط لنز های مخصوص کنترل شود و کاسه چراغ تنظیم باشد تا برای رانندگان دیگر مشکل ایجاد نکند

لامپ های زنون مصرف برق کمتری دارند و به ضربات یا تغییرات دما حساس نیستند،عمدتا زنون ها ۵ تا ۸ سال عمر میکنند،ولی لامپ های هالوژنی ۲ تا ۴ سال در بهترین حالت عمر کنند،اگر هم نسوزند دچار سیاهی میشوند و عملکرد سابق را نخواهند داشت.

البته زنون خیلی سال است که در بازارهای جهانی به صورت فابریک روی خودرو ها نصب میشود که پایه گذار این تکنولوژی خودرو سازان آلمانی بودند.اما متاسفانه همچنان در خودرو های داخلی از لامپ های هالوژنی استفاده میشود

لامپ های زنون رنگ بندی هم دارند،البته عمدتا رنگ سفید یخی و زرد آفتابی استفاده میشوند در خودرو ها و سایر رنگ ها برای خودرو های نمایشی استفاده میشوند و جنبه زیبایی دارند،اما رنگ زنون ها چطور متفاوت میشود؟ در هر دمایی گاز زنون به رنگ های مختلفی نور ایجاد میکند،دمای لامپ زنون میتواند از ۳۰۰۰تا ۳۰۰۰۰ کلوین باشد،به طور مثال رنگ سفید معروف زنون ۶۰۰۰ است و این حرارت هر چه به سمت بالا برود رنگ آن به سمت طیف های آبی میرود و اگر از حرارت ۶۰۰۰ کلوین پایین تر بیاید به سمت طیف رنگ زرد میرود.البته همانطور که در بالا گفتیم همه رنگ ها استاندارد و مجاز نیستند و چه در ایران چه در کشور های دیگر ممکن است جریمه هم داشته باشد،بهترین دمای زنون ۶۰۰۰ و ۴۳۰۰ میباشد که به ترتیب سفید و زرد هالوژنی هستند..

اما لامپ های زنون با توجه به نوع پایه لامپ فابریکی خودرو تقسیم بندی میشوند و این موضوع مهم ترین نکته هنگام خرید لامپ زنون است و باید توجه داشته باشید که لامپ خریداری شده مناسب کاسه چراغ و سیم کشی خودرو شما باشد،اگر دقت نشود یا نمیتوان نصب کرد یا اینکه بعد از نصب خطای چراغ روی سیستم برق خودرو میماند که البته برای خودرو های جدید این موضوع صدق میکند.

پایه لامپ های زنون عبارتند از :

H1   H3   H4   H7   H8   H9   H10   H11   H13   H16

  1. 881   9005   9006   9007   9012

و لامپ های زنون فابریک با پایه های :

لامپ زنون D1S

لامپ زنون D2S

لامپ زنون D3S

لامپ زنون D4S

لامپ زنون D5S

لامپ زنون D8S

 

شما باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید و پایه لامپ مدنظرتان را پیدا کنید و بعد ثبت سفارش کنید.

 

بعد از خرید لامپ زنون توصیه میکنیم به یک نصاب کار نصب را بسپرید چرا که نصب سیم کشی در خودرو های امروزی کار حساسی است و بعد از نصب هم کاسه چراغ نیازمند تنظیم دقیق است تا خط چراغ شما دقیق شود و آسیب برای دیگران نداشته باشد.

اما چرا زنون ها سیمکشی تقویتی دارند؟ چون در زمان استارت اولیه تقریبا ۴ برابر لامپ معمولی از مدار سیمکشی قدرت میخواهند و این باعث نوسان در برق میشود پس با سیمکشی مخصوص و ترانس این مشکل باید حل شود.

نکته دیگر در رابطه با لامپ های زنون رسیدن به دمای ایده آل آنهاست،پس از روشن کردن آنها چند ثانیه طول میکشد تا به نور کامل برسید که علت آن دمای ایده آل لامپ است که طول میکشد تا گرم شود کاملا.

 

برای خرید،گرفتن قیمت لامپ زنون فابریک کلیه ماشین ها  و یا دریافت مشاوره رایگان در زمینه خرید لوازم یدکی خودرو میتوانید از طریق پشتیبانی واتس اپ به صورت آنلاین و یا به صورت مستقیم و از طریق شماره های تماس (02133909599 / 09123719656) با ما در ارتباط باشید.